Get Adobe Flash player

Elbląg i Frombork za nami.

Końcówka kwietnia okazała się dla nas  atrakcyjna, jako że wybraliśmy się na wycieczkę. Najpierw  w kierunku Elbląga, potem do Fromborka.

W Elblągu spotkaliśmy się z przewodnikiem, panem Janem Klattem, który z godziny na godzinę coraz bardziej zadziwiał nas swoją wiedzą na temat historii obu miast. Dzięki niemu wzbogaciła się też i nasza wiedza.

Zwiedzanie Elbląga rozpoczęliśmy nad przystanią mieszczącą się nad rzeką Elbląg, bowiem było to miejsce dla historii miasta znaczące. Następnie obeszliśmy elbląską starówkę.   Pięknie odrestaurowaną, właściwie wzniesioną do podstaw. Elbląg wyszedł z działań wojennych kompletnie zrujnowany. Zwiedziliśmy też elbląską katedrę, przespacerowaliśmy się starą, autentyczną Ścieżką Kościelną.

Po przerwie obiadowej pomaszerowaliśmy w dalsze uliczki miasta, pod Bramę Targową, z którą wiąże się ciekawa legenda o piekarczyku. Kto ciekaw może o niej poczytać w Internecie.

Następnym przystankiem na drodze naszej wyprawy był Frombork. Tu przebywał Mikołaj Kopernik, który jako kanonik kapituły warmińskiej żył
i pracował na Wzgórzu Katedralnym niemal nieprzerwanie od 1510 do dnia swojej śmierci w maju 1543. Na Wzgórzu zwiedziliśmy piękną archikatedrę, we wnętrzu której pochowane zostały szczątki wielkiego astronoma. Wdrapaliśmy się też po 220 stopniach ( bardzo wygodnych, ale jednak…) na wieżą widokową. Ze szczytu roztaczał się wspaniały widok na całe Wzgórze Katedralne,  miasto i Zalew Wiślany.

W drodze powrotnej zahaczyliśmy o Kadyny, gdzie mogliśmy podziwiać jeden z najstarszych dębów w Polsce: Dąb Jana Bażyńskiego.

Po krótkiej przerwie na kawusię powróciliśmy do Kalisk.

Dziękujemy Eli Adamowskiej, która wzięła na siebie ciężar zorganizowania wyjazdu.