Get Adobe Flash player

Majówka w Orlu

Dnia 17 maja Koło Rencistów i Emerytów wybrało się na coroczną majówkę do ogrodu botanicznego w Orlu. Ta impreza przeznaczona jest głównie dla najstarszych wiekiem członków Koła.  W tym roku w wycieczce wzięło udział 34 uczestników, w tym dwanaścioro powyżej 80 roku życia. Najstarszą wycieczkowiczką była p. Bernardyna Zielińska, która może poszczycić się wspaniałym wiekiem 96 lat!

Z Kalisk wyruszyliśmy około 9.30 i po niedługiej podróży, odbytej przez Cieciorkę, Płociczno, Starą Kiszewę, dojechaliśmy do Orla. Na miejscu czekał na nas p. Maciej, nasz przewodnik po ogrodzie. W trakcie spaceru obejrzeliśmy wiele bardzo ciekawych gatunków drzew (dębów, buków, sosen, klonów, świerków, brzózek) i krzewów, w tym pigw, berberysów, i in. Nasadzenia tworzyły ciekawe alejki, klomby, rabaty.

Zdobyliśmy również niemałą wiedzę na temat szkodników oraz sposobów ich zwalczania.

Dużą atrakcją obiektu okazał się pięknie zagospodarowany i utrzymany ogród chiński. Zachwyciły nas kaskada wodna, liczne kanały, mostki, a także alabastrowe rzeźby tematycznie związane z charakterem ogrodu. Niesprzyjająca pogoda (dokuczliwe zimno, ostry wiatr) nie pozwoliła na pełne oddanie się urokowi miejsca. Na szczęście organizatorki wyprawy pomyślały o gorącej kawie i herbacie z dodatkiem słodkich rogaliczków, więc po spacerze, w ciepłym wnętrzu autobusu, spożyliśmy pokrzepiający i rozgrzewający posiłek.

Do Kalisk wróciliśmy ok. 13.30 zadowoleni z wyprawy i już planujemy kolejne wyjazdy!