Get Adobe Flash player

Wędrując po Kaszubach

Czas wakacyjny zakończyliśmy bardzo udaną wycieczką na Kaszuby.
W czwartek, 29 sierpnia najpierw pojechaliśmy do miejscowości
o intrygującej nazwie Strysza Buda. Tam spędziliśmy kilka bardzo przyjemnych godzin. Rozpoczęliśmy od zwiedzania parku miniatur. Na niewielkiej właściwie przestrzeni mogliśmy oglądać miniatury słynnych budowli Pomorza, Polski i świata: pomniki, kościoły, pałace, warownie… Na terenie parku obejrzeliśmy też obiekty w rozmiarze XXXL, głównie owady
i ptaki  (rozmieszczone w cieniu drzew) oraz ekspozycję kultowych samochodów. Wyjątkową atrakcją Parku jest też autentyczny egzemplarz samolotu Tupolew.
Zwiedzaliśmy sobie Park nieśpiesznie, rozkoszując się pogodą, spokojem, możliwością odpoczynku w miejscowych barkach.

Posileni i napojeni pojechaliśmy do Sierakowic. Tam zwiedziliśmy urokliwy drewniany kościółek w Św. Marcina oraz stojący nieopodal ceglany kościół. Na terenie Parku Ośmiu Błogosławieństw umiejscowiony został Ołtarz Papieski przeniesiony spod Pelplina. Tam zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcie i odśpiewaliśmy pieśń Barka.

Wycieczkę zakończyliśmy wizytą na kościerskim rynku.  Spacerując po ryneczku obejrzeliśmy pomnik legendarnego Remusa, który wprost z kaszubskich podań przeniósł się na rynek i ze swojej nieodłącznej taczki sprzedaje regionalne przewodniki.