Get Adobe Flash player

Co zobaczyliśmy na wycieczce?

Dzień wycieczki okazał się pełen wrażeń. Pogoda dopisywała, humory również.
Wyjechaliśmy dość wcześnie, bo droga była długa. O 11-ej spotkaliśmy się z przewodniczką p, Marzeną Cwaliną i udaliśmy się na zwiedzanie pohitlerowskich bunkrów w Gierłoży. Budowle ze wszech miar godne obejrzenia zrobiły na nas ogromne wrażenie. Pani przewodnik zaimponowała swą ogromną wiedzą i umiejętnością przekazania jej we wspaniałych opowieściach. Pani Marzena jest autorką książki o Adolfie Hitlerze i współpracowniczką Bogusława Wołoszańskiego.
Następnie całkowicie zmieniliśmy klimat, bowiem udaliśmy się Do Świętej Lipki. Zwiedziliśmy świątynię i wysłuchaliśmy tam mini koncertu organowego (m.in. zabrzmiały nuty Poloneza Ogińskiego).
Po tej wielkiej porcji podniosłych wrażeń duchowych nadszedł czas na zaspokojenie potrzeb ciała. W restauracji zjedliśmy obiad i wypili poobiednią kawę.
Powrotna droga minęła niepostrzeżenie w atmosferze wesela i radości. Urządziliśmy sobie najpierw koncerty pieśni maryjnych, a potem „festiwal opolski”. W śpiewie dzielnie wspierali nas kol. Felek Światczyński i członkinie dawnego chóru kaliskiego: Ala Jutrzenka Trzebiatowska, Ania Groth, Dorota Pryba.

Teraz chwileczkę odpoczniemy po wojażach i szykujemy się do kolejnych wypraw. Najbliższa do Gogolinka, potem Owidz, następnie Gniezno.

Organizacją wycieczki zajęły się kol. Kornelia Ziółkowska i Elżbieta Adamowska. Dziękujemy.